הגר"מ שטרנבוך: "אסור למגזר החרדי להילחם בהסכם עם איראן"

בעריש פילמר | צילום: ברוך אוביץ 7 Comment on הגר"מ שטרנבוך: "אסור למגזר החרדי להילחם בהסכם עם איראן"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך התייחס השבוע בעת שיעורו הקבוע בפני אברכים בהר נוף בירושלים לנושא הנפיץ של ההסכם עם איראן.

"במה שנתפרס שאגודת ישראל באמריקה פעלו והצליחו אצל צירי בממשלת ארה"ב להצביע כנגד נשיא ארה"ב בעניין ההסכם עם איראן, הנה פעולת מסוכנת מאוד ליהודי העולם, כי בזה הם מערבים גם את החרדים והדתיים במעשי הציונים כנגד הממשלה, ומי יודע מה יילד יום, ואם בעתיד ח"ו לא יהא המצב בכי טוב, אזי מיד יאשימו באמריקה את כל היהודים במה שפעלו והשפיעו על הממשלה, ומה לנו ולצרה הזאת" אמר הראב"ד.

לדברו, המצב באיראן לא מסוכן ליהודים שם. "באו אלי יהודים המתגוררים באיראן וסיפרו לי שהממשלה שם מניחים להם לקיים את דת ישראל בלא שום הפרעה, שאינם פועלים אלא כנגד הציונות וכיבוש אדמת הישמעאלים ולא כנגד קיום הדת בארצם , ומעתה אם הממשלה שם ישמעו ש"אגודת ישראל" – שמייצגת הרבה משומרי התורה מתערבת ופועלת כנגד הממשל בארה"ב, אז ח"ו עלולים כל יהדות איראן להיות בסכנה עצומה".

לדבריו "תפקידם הוא לחזק את הדת, ולא להתערב בפוליטיקה, וכבר אמרו חז"ל (אבות א, י) "ואל תתוודע לרשות".

לסיום, הזכיר הגר"מ כי "בשעה שרצו לעשות התאחדות רבנים עולמית, התנגד הגרח"ע ואמר שזהו סכנה גדולה לעם ישראל שיוכל מזכיר אחד לדבר בשם כל רבני העולם, ומרן הגר"ח מבריסק בעצמו שהקים את אגודת ישראל, פרש מאגודת ישראל בשעה שראה שהפקידים עלולים להתערב בענייני פוליטיקה כרצונם" אמר ולא הסביר למי כוונתו.



7 תגובות

מיין תגובות
  1. 7

    כלומר, שלדעת הרב, יש להפקיר את כל הגרים בארץ הקודש, וגם לא לפעול נגד ההסכם כי הם רוצים ״רק״ להרוג את הציונים, ולכן אין בעיה שיהיה להם פצצת אטום ויזרקו אותה אל הישות הציונית, וזה על סמך כמה יהודים איראניים שספרו שהם נותנים לקיים הדת באיראן: לא נראה לכבוד הרב קצת שטחי וילדותי?

  2. 4

    מה אתם חושבים שכל זה כתב רבי משה שטרנבוך
    לאחרונה הם שכרו יחצנים וכל יום מפרסים משהו בשמו

  3. 3

    שימו לב משה שטרנבוך כבר גאב"ד
    {גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה שטרנבוך התייחס השבוע בעת שיעורו הקבוע בפני אברכים בהר נוף בירושלים לנושא הנפיץ של ההסכם עם איראן.}

  4. 2

    הבנתי. אז אחרי שיפוצצו רח"ל את א"י "אנחנו" נגלה לטהרן.
    יישאר בארץ רק חללי החילונים שנהרגו ואתרא קדישא לשמור על המוני הקברים. ובד"ץ יוותר ב"כ"כ קברים?
    אי אפשר להשוות המצבים של לפני ואחראי קום המדינה.גם מי שלא מרוצה מיקומה יטעה בגדול אם לא יקח בחשבון העובדות

  5. 1

    חכמים הזהרו בדבריכם כל המבזה ת"ח אין רפואה למכתו !!!!!!!!!!!